Algemene voorwaarden

1. DOEL EN DEFINITIES : 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke stortingovereenkomst tussen Nestore SPRL, hierna "Nestore" genoemd, en de gebruiker van een dienst aangeboden door Nestore, hierna "Nestore" genoemd. de klant ".

De huurovereenkomst inclusief deze algemene voorwaarden wordt hierna "de Overeenkomst" genoemd. Alle goederen die ergens in het magazijn van Nestore zijn opgeslagen, worden "goederen" genoemd. Aanvaarding door ondertekende teruggave van de offerte geldt als aanvaarding van de huidige voorwaarden, vermeld als 'contract' en de betaling van de opslagpremie.

2. BEROEP EN GEBRUIK:

2.1. Nestore verleent de opslagruimte aan de klant in overeenstemming met de contractuele voorwaarden, met als enig doel het opslaan van geautoriseerde goederen. Nestore neemt de goederen van de klant op. Hij heeft geen toegang tot de opslagruimte van Nestore. De Klant erkent uitdrukkelijk en stemt ermee in dat niets in de Overeenkomst kan worden geïnterpreteerd als het creëren van enig eigendomsrecht of ander recht in de Opslagruimte. Door het Contract te accepteren, garandeert de Klant dat hij de enige eigenaar is van het eigendom of een andere eigendom van de Goederen en aanvaardt hij alle aansprakelijkheid voor dergelijke goederen. De Klant garandeert en verbindt zich ertoe Nestore te vrijwaren tegen alle claims, kosten en acties of rechtsmiddelen van derden als gevolg van dergelijke Goederen, inclusief geschillen met betrekking tot eigendom of bezit van dergelijke Goederen.

2.2. Het is de klant niet toegestaan om Nestore te verlaten, de opgeslagen goederen (of een deel van het eigendom), hij draagt een boete van 120 euro tot 900 euro per m3 voor opslagkosten.

2.3. De klant aanvaardt uitdrukkelijk het niveau en de maatregelen van veiligheid en beveiliging. Nestore is niet aansprakelijk voor enige garantie of aansprakelijkheid volgens de voorwaarden van bezitting, reglementair en contractueel gebruik, of veiligheids- en beveiligingsverwachtingen. Nestore streeft ernaar alle redelijke inspanningen te doen om maximale veiligheid en beveiliging te garanderen.

2.4. De Klant verbindt zich ertoe om te voldoen aan deze contractuele bepalingen, evenals aan lokale en nationale wet- en regelgeving en andere instructies van de lokale of nationale administratieve autoriteiten, evenals de regels die zijn uitgegeven door de verzekeraars, indien van toepassing.

2.5. Klant erkent en aanvaardt de volledige verantwoordelijkheid voor de daden van een derde partij met toegang tot de opslagruimte op de Nestore rekening met behulp van zijn toegangscode, op voorwaarde dat deze derde partijen wordt geacht "Klant" zijn.

2.6. Het is de klant ten strengste verboden om de volgende goederen op te slaan (deze lijst is niet uitputtend):

- Juwelen, bont, kunstwerken, verzamelobjecten of onvervangbare voorwerpen, voorwerpen met emotionele waarde of speciale waarde en contanten, effecten, aandelen of rechten van deelneming,
- Elk voorwerp dat rook of geur afgeeft,
- Vogels, vissen, dieren of andere dode of levende dieren,
- Afval (inclusief dierlijk afval, giftige en / of gevaarlijke materialen)
- Voedsel en ander bederfelijk voedsel (onderhevig aan verrotting) 
- vuurwapens, explosieven, wapens en munitie, elke illegale stoffen zoals drugs, illegale voorwerpen of illegaal verkregen voorwerpen, zoals gestolen voorwerpen of smokkelwaar, enz.
- Chemicals, radioactieve stoffen, biologische agentia, asbest en / of blauwleer, kunstmest (kunstmatige), andere toxische stoffen of preparaten die ontvlambaar of gevaarlijk zijn, en geclassificeerde of als zodanig door de wetten en reglementen zoals reinigingsproducten, voorruitontdooier, te verbranden alcohol, terpentine, olie voor hout, verf, spuitbussen, enz. (niet-limitatieve lijst)
- Gasflessen, een ander gecomprimeerd gas en / of batterijen,
- Brandbare of ontvlambare producten en vloeistoffen inclusief vuurwerk, diesel en benzine (uitgezonderd tuingereedschap, hoewel van tevoren wordt gevraagd de tank leeg te maken), pesticiden en herbiciden.

2.7. In geval van niet-naleving door de Klant van de artikelen 2.6, moet de Klant Nestore schadeloos stellen voor eventuele schade die daaruit voortvloeit, en is de Klant aansprakelijk voor strafrechtelijke vervolging. Opgemerkt moet worden dat Nestore geen controle of verificatie van de Goederen en hun naleving van deze contractuele voorwaarden uitvoert, tenzij het door de klant uitdrukkelijk wordt gevraagd dat we foto's van de opgeslagen objecten maken. De vakken worden verzegeld om toekomstige geschillen te voorkomen na ontvangst door personeel van Nestore.

2.8. In het geval dat de Klant wordt verdacht van het gebruik van de opslagdienst in strijd met de overeenkomst, met name artikel 2 hiervan, behoudt Nestore zich het recht om dit aan de bevoegde autoriteiten te melden en hen in staat stellen toegang te verkgijgen tot de opgeslagen activa voor verificatie op kosten van de Klant. Nestore kan dan, zonder daartoe verplicht te zijn, de klant op de hoogte stellen.

3. COLLECTIE EN PRIJZEN:

De voorwaarden met betrekking tot het verzamelen van de goederen van de klant en de bijhorende prijzen zijn onderworpen aan speciale voorwaarden vermeld in de offerte, verzonden en ondertekend door de klant.

4. DUUR VAN HET HUURCONTRACT :

Bij gebrek aan andersluidende bepalingen bepaald in de Bijzondere Voorwaarden, wordt het Contract gesloten voor een initiële minimale duur van 1 maand voor volumes van meer dan 5m3. Contrcaten met een volume onder 5m3 worden gesloten voor een minimumperiode van 6 maanden niet-restitueerbaar. Na deze eerste periode zal het contract doorlopen voor onbepaalde tijd en kan deze door beide partijen te allen tijde worden beëindigd door het geven van 15 dagen geschreven. (een opzegtermijn van 15 dagen).

De pakketcontracten worden afgesloten voor een periode van 12 maanden, die elk jaar kunnen worden verlengd, met uitzondering van het studentenpakket dat wordt afgesloten voor een periode van maximaal 3 maanden. De packs-contracten kunnen niet worden gerestitueerd.

5. FACTURATIE EN VERTRAGING IN BETALING : 

5.1. Alle huurkosten en premies worden maandelijks gefactureerd inclusief BTW (indien van toepassing). Bij de ondertekening van de overeenkomst, moet de Klant betaling van de eerste factuur alle kosten, premies, diensten, en de kosten voor de eerste maand van de huur indien bewaard 5m3 of meer te maken. In het geval dat het minder dan 5m3 opslaat, wordt gevraagd dat de klant de eerste 6 maanden op voorhand betaalt. Als hij voor een kortere periode dan 6 maanden wil op slaan, zal de collectie van uitzondering worden extra in rekening gebracht maandelijkse premies voor de gevraagde duur, en voor gasten boven de 5m3 die tot minder dan 3 maanden op te slaan.

5.2. De premie (exclusief eventuele toepasbare belastingen) zal niet worden herzien tijdens het eerste jaar van het Contract. Na deze periode van 1 jaar, Nestore behoudt zich het recht om periodiek het bedrag van de premie en andere vergoedingen, op voorwaarde Nestore voorkomen dat de klant 30 dagen voor de ingangsdatum van de nieuwe beschikking premie.

5.3 De Klant gaat akkoord met het betalen van de maandelijkse premie en andere kosten, vóór de 1e dag van de maand.

5.4. De Klant erkent en gaat uitdrukkelijk ermee akkoord dat in geval van wijziging of annulering van zijn contractfeit vóór de geplande huurdatum, hij aansprakelijk zal zijn voor een bedrag gelijk aan 15 dagen premie en kosten. Het saldo van de premies en uitgaven die mogelijk op grond van de leaseovereenkomst verschuldigd blijven, wordt zo snel mogelijk door Nestore terugbetaald. Voor vooruitbetaalde perioden van 6 maanden wordt geen restitutie verleend tenzij de opslag minder dan 2 maanden duurt. Maar de transportkosten voor de verzameling worden bij de uiteindelijke telling in aanmerking genomen.

5.5. Nestore kan de maandelijkse premies op papier of elektronisch in rekening brengen. Bovendien aanvaardt de klant het e-mailformulier als een toereikende en adequate manier van communicatie tussen hem en Nestore.

5.6. Als de betaling van de volledige maandelijkse premie niet op de vervaldatum wordt betaald, kan Nestore weigeren de goederen aan de klant te retourneren totdat de volledige betaling heeft plaatsgevonden. Nestore kan ook een administratieve vergoeding van een forfaitair bedrag van 20 € inclusief btw in rekening brengen na de eerste herinneringsbrief en vervolgens 50 € btw inclusief een aanvullende herinneringsbrief.

5.7. Bij gebrek aan betaling van de premie die op grond van het Contract 30 dagen na de vervaldag verschuldigd is, heeft Nestore de volgende aanvullende rechten:

- om de Goederen naar een andere alternatieve locatie te verhuizen die Nestore kan beslissen, zonder enige aansprakelijkheid voor eventuele verliezen die kunnen voortvloeien uit een dergelijke verhuis en om de Klant de volledige kosten van het verplaatsen van de Goederen in rekening te brengen, de kosten van opslag dergelijke eigendommen op een andere locatie en alle kosten die worden gemaakt als gevolg van verdere verplaatsing van het Eigendom naargelang het geval;
- beëindig het contract en factureer tegelijkertijd een maandelijkse bezettingsvergoeding voor een bedrag gelijk aan de maandelijkse premie;
- om de goederen die in het opslaggebied zijn achtergelaten te beschouwen als verlaten eigendom en als zodanig vrij te beschikken. De opbrengst van enige verkoop die wordt gedaan ingevolge 5.7.3 kan door Nestore worden vastgehouden en worden verrekend met alle kosten die Nestore heeft gemaakt in het kader van de uitoefening van rechten op grond van deze sectie, en enig bedrag dat aan Nestore verschuldigd is. onder het contract. Het saldo wordt terugbetaald aan de Cliënt (of aan de Curator in geval van faillissement van een Cliënt); voor zover de klant niet kan worden gevonden, of niet overgaat tot het incasseren van het betaalde saldo, zal dit bedrag door Nestore worden bijgehouden namens de Klant. Deze clausule sluit niet uit dat Nestlé de terugvorderingsrechten voor de betaling van de premies en enig ander bedrag dat aan Nestore verschuldigd is ongeacht of Nestore er één of alle van de voorgaande rechten heeft uitgeoefend of niet, heeft verleend.

5.8. De klant gaat er uitdrukkelijk mee akkoord dat de opgeslagen goederen voor Nestore een betalingsgarantie kunnen vormen voor de premies, vergoedingen en andere bedragen die Nestore verschuldigd is. Daarom kan de toegang tot de goederen in de opslageenheid aan de klant worden geweigerd totdat de volledige betaling van verschuldigde bedragen. De Klant aanvaardt daarom dat deze garantie kan leiden tot het verlies van eigendom van de Goederen die in de Opslagruimte zijn achtergebleven.  

6. VEILIGHEIDSMAATREGELEN :  

In- en uitgang van de site / toegang tot de site: klanten hebben geen toegang tot de site of hebben hun eigendom opgeslagen. De klant gaat ermee akkoord dat de teruggave van zijn goederen alleen zal plaatsvinden via het personeel van Nestore of een andere onderaannemer genaamd door Nestore.
Nestore is niet verantwoordelijk voor tijdelijke technische storingen, sneeuw, obstructies, enz., Die het binnengaan en verlaten van de opslageenheid door zijn voertuigen verhinderen.
Nestore kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enig letsel of schade veroorzaakt door de Goederen of de Goederen.
Nestore is niet verplicht om goederen voor een klant te ontvangen.

7. OPSLAG RUIMTE EN BESCHIKBAARHEID: 

Als er geen opslagruimte beschikbaar was op de geplande opslagdag, kan Nestore de overeenkomst opschorten in afwachting van de beschikbaarheid van een overeengekomen opslagruimte. In het laatste geval, waarin de contractuele verplichtingen van de Klant worden opgeschort in afwachting van de beschikbaarheid van de overeengekomen Opslagruimte, zal de Klant op de datum van beschikbaarheid van deze Ruimte geen kosten in rekening worden gebracht. De klant heeft ook de mogelijkheid om het contract te beëindigen, tegen vergoeding van reeds betaalde premies en vergoedingen. Nestore is niet verantwoordelijk voor enige schade die kan voortvloeien uit de vertraging in beschikbaarheid.

8. VERBOD VAN SUBLOCATIE EN OVERDRACHT : 

8.1. De Overeenkomst wordt persoonlijk aangegaan en de Klant mag deze niet overdragen aan een derde zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Nestore.

9. AANSPRAKELIJKHEID EN UITSLUITING :

9.1. De opslag van de goederen door Nestore is, en in elk geval, voor eigen risico van de klant. In geen geval kan Nestore aansprakelijk worden gesteld voor de financiële of operationele verliezen van de klant. Nestore biedt geen enkele garantie aan de klant met betrekking tot het monitoren van de site. Tenzij uitgedrukt door de klant of zoals vermeld in 2.7. Nestore onderneemt geen actie om de Goederen te verifiëren, om te controleren of de Goederen geschikt zijn om in de bestelwagen te worden bewaard, of om ervoor te zorgen dat de Goederen voldoen aan de toepasselijke voorschriften en contractuele voorwaarden. Nestore kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele verliezen of schade die de klant heeft geleden als gevolg van onjuiste verpakking of gevaarlijke of illegale artikelen.

9.2. Nestore machtigt, zonder noodzakelijkerwijs aan de Klant, of controleert de regelmatigheid van de controle, de toegang en de controle over de Opslagruimte in geval van een verzoek van de Politie, de Brandweerlieden, de Douane, op vertoon van een beslissing van justitie of een andere bevoegde administratieve autoriteit. Nestore kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van dergelijke controle, met name in geval van schade aan eigendommen en andere faciliteiten. De Klant blijft aansprakelijk jegens Nestore voor eventuele schade die Nestore als gevolg van deze controles en inspecties kan lijden.

9.3. De klant zal Nestore vrijwaren van alle kosten, claims, aansprakelijkheden, schade en andere kosten die Nestore maakt of maakt als gevolg van het gebruik van Opslagruimte door de Klant. De klant garandeert Nestore ook zonder enige claim of actie van derden of enige autoriteit vanwege het gebruik van opslagruimte.

10. NIET-NALEVING EN BEËINDIGING : 

10.1. In het geval dat de klant :

a. zich niet houdt aan zijn verplichtingen, wettelijk, regelgevend of voortvloeiend uit het gebruik; of
b. zich niet houden aan zijn contractuele verplichtingen (inclusief het niet betalen van verschuldigde bedragen); of
c. zich in een situatie van insolventie zou bevinden, Nestore zal dan het Contract zonder kennisgeving kunnen beëindigen en kan alle bedragen verschuldigd onder deze Overeenkomst blijven betalen.

10.2. De annulering wordt vervolgens aan de klant meegedeeld, die binnen 14 dagen om teruggave van zijn eigendom zal moeten vragen. Anders kan Nestore overgaan tot de verkoop van de Goederen onder de voorwaarden als bedoeld in artikel 4.

10.3. De klant moet Nestore alle gemaakte kosten vergoeden om het bedrag van zijn vordering terug te vorderen, ten bedrage van minimaal 250 euro voor elke claim van minder dan 1000 euro, verhoogd met 100 euro per tranche van 500 euro naar meer dan 1000 euro onbetaald.

11. EINDE VAN DE OPDRACHT : 

11.1. Een maand voor het einde van het contract of wanneer het contract wordt beëindigd door een van de partijen, kiest de klant een retourdatum. Er wordt een retourfactuur afgegeven en de goederen worden geretourneerd zodra de betaling is uitgevoerd. Na de periode van 5 dagen (zie Art.5)

11.2. Op het einde van het Contract verbindt de Klant zich ertoe om de teruggave van zijn goederen te verzoeken, uiterlijk binnen 5 dagen na het einde van het contract.

11.3. Een aangetekende brief zal naar de klant worden verzonden. Als er binnen 10 dagen geen nieuws wordt gegeven, machtigt de klant Nestore hierbij om zijn goederen te verkopen.

12. KENNISGEVING, WIJZIGING VAN ADRES : 

12.1. Vanaf het begin van de Overeenkomst zal Nestore ervoor kiezen contact op te nemen met de Klant per post (op het adres dat is vermeld in de Overeenkomst), per e-mail of op enige andere elektronische wijze (op de e-mailadressen die door de Klant zijn opgegeven). ). Opgemerkt moet worden dat de e-mail de voorkeur heeft boven elk ander communicatiekanaal.

12.2. De Klant dient Nestore schriftelijk op de hoogte te stellen van elke verandering van postadres, e-mailadres of telefoonnummer vóór de ingangsdatum van deze wijziging.

13. PERSOONSGEGEVENS :

13.1. De persoonlijke gegevens die door de Klant aan Nestore worden doorgegeven, worden vastgelegd in gegevensbestanden die eigendom zijn van Nestore en die eigendom blijven houden.

13.2. De gegevens van de klant worden bewaard en verwerkt in overeenstemming met de geldende wetten en regels.

13.3. De klant heeft het recht om de persoonlijke gegevens die in dit bestand zijn verzameld, te openen, te wijzigen, te corrigeren en te verwijderen.

13.4. Deze persoonlijke gegevens zullen worden gebruikt voor klantenbeheer, communicatie, marktonderzoek en geïndividualiseerde informatie- en / of promotiecampagnes (per post of e-mail) met betrekking tot de producten. en / of diensten aangeboden door Nestore.

13.5. Om de kwaliteit van de services voor de klant te optimaliseren, kunnen telefoongesprekken tussen Nestore en de klant worden vastgelegd.

14. TOEPASBARE WETGEVING EN BEVOEGDE RECHTBANKEN : 

14.1. Voor alle geschillen zullen partijen de bevoegde rechtbank van de locatie van de opslagplaats (Brussel) in het Frans toelaten, onverminderd het recht van Nestore om elke andere bevoegde rechtbank in overeenstemming met de wet in beslag te nemen.

14.2. Het op dit Contract van toepassing zijnde recht is het recht van het Koninkrijk België

15. ALGEMEEN : 

15.1. Als enige bepaling van deze Overeenkomst nietig of ongeldig wordt of onderhevig is aan annulering, blijven de overige bepalingen van de Overeenkomst geldig en afdwingbaar. Elke clausule die nietig en ongeldig is geworden, wordt vervangen door een nieuwe geldige clausule die het best overeenkomt met de oorspronkelijke betekenis die door de partijen is bedoeld voordat de clausule ongeldig wordt.

15.2. De Klant verklaart de huidige algemene voorwaarden van de Huurovereenkomst zonder voorbehoud te aanvaarden en aanvaardt dat deze voorwaarden hem rechtstreeks op schriftelijke ondersteuning worden overhandigd, of beschikbaar zijn en online kunnen worden geraadpleegd op de website www.nestore.be. Nestore kan deze algemene voorwaarden wijzigen, na de Klant hiervan op de hoogte te hebben gesteld via e-mail, e-mail of via deNestore-website . De gewijzigde algemene voorwaarden worden van kracht 30 dagen na verzending van de e-mail of e-mail, of na de aankondiging op de website. Bij afwezigheid van enige tegengestelde aanwijzing die door de klant schriftelijk is meegedeeld binnen 30 dagen na de bekendmaking ervan, wordt de klant geacht de gewijzigde contractuele voorwaarden te hebben aanvaard. Bij gebrek aan overeenstemming van de Klant over de gewijzigde algemene voorwaarden, kan de Klant overgaan tot de beëindiging van het Contract op de datum van inwerkingtreding van de wijzigingen van de algemene voorwaarden (rekening houdend met de kennisgeving van 15 dagen).

15.3. Wanneer het contract wordt gesloten door 2 of meer klanten, zijn zij gebonden aan de goede uitvoering van alle contractuele verplichtingen.

15.4. Het Contract valt niet binnen de werkingssfeer van de wet van 30 april 1951 met betrekking tot handelshuurovereenkomsten.

Sint Gudulusplein 5
1000 Brussel

Horaires Nestore Ma-Za I 9u - 18u

Téléphone Nestore  +32 2 897 01 00

Volg ons op :